-->

6.8.2014

Alkujärkytyksen jälkeen

Olen tutustunut lomakohteeseemme perinpohjaisesti. Siihen tarvittiin kaksi tuntia. Ihan hienon näköistähän täällä on. Sääolosuhteet ovat vaan jokseenkin vaihtelevat, vuorella kun ollaan. Kun aurinko paistaa, se todellakin lämmittää, mutta jos tuulee tai aurinko on pilvessä, on kylmä. Kylmyys olikin mitä mainioin syy ostaa uusi vaatekappale.

Ranskalaisiahan kuulee usein kuvattavan vähän koppaviksi ja hienoistuneiksi, eivätkä mokomat suostu puhumaan muuta kuin omaa kieltään. Mun muutaman päivän kokemus ranskalaisista on kuitenkin päinvastainen. Voi tietenkin osittain johtua siitä, että tämän kylän pääelinkeino on turismi. Olen saanut kaikkialla hyvää palvelua, sekä englanniksi että italiaksi. Asiakaspalvelu on kohteliasta, parempaa kuin Suomessa keskimäärin.

Keskusta on täynnä urheiluvälineliikkeitä ja -vuokraamoita, hiihtokoulua ja muuta liikuntaan liittyvää. Mahtuu sinne muutama muukin putiikki ja en kestä, miten ihania ne on! Tänään kävin suklaakaupassa, jossa kaikki oli aseteltu ja sommiteltu millilleen. Suklaata kaikkialla. Kokonaisuus oli kuin mun päiväunista. Mikä parasta, tarjolla oli runsaasti maisteltavaa sekä liikkeen sisä- että ulkopuolella. Minkäköhän takia työntekijä juoksi mun perässä ulos kyselemään, haluanko vielä maistaa tätä ja tuota...en kai vaan maistellut liian innokkaasti?

Tällästä täällä.

Melkein ku Kukkaisviikoilla...

Näköala parvekkeelta.

Ai niin, ja löysinhän mä mukavan baarin. Se onkin ehkä parasta täällä. Työntekijät ovat mukavia ja wifi lämmittää sydäntä. Juomavalikoima on parempi kuin Italiassa. Varasin rahaa ulkona syömistä varten, mutta täällä on tarjolla lähinnä italialaisia ruokapaikkoja. Mä kun olisin halunnut tutustua ranskalaiseen keittiöön. Baarin löytämisen myötä ei enää tarvitse murehtia siitä, mihin kuluttaa rahat. Homma hallinnassa siis.

Kuka oikeasti menee baariin kirjoittamaan POSTIKORTTEJA?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa kommentoida, aiheeseen kuuluvaa ja kuulumatonta!
Kommentit näytetään hyväksynnän jälkeen.