-->

12.8.2014

Casa dolce casa

Ihana Italia! Casa dolce casa, home sweet home, suomen kielelle en saa tätä väännettyä. Täällä sitä taas ollaan, hyvästi (ja iäksi) jääköön Les Deux Alpes. Kylläpä vaan on mukavaa, kun yön sai nukkua kaikessa rauhassa ja vaatekaapin oven voi avata milloin vain. Puhelinta ja tietokonetta voi taas käyttää ongelmitta. Mitä luksusta!

Palataksemme vielä hetkeksi Ranskan tunnelmiin haluan kertoa teille muutaman hassun sattumuksen. Täit alkoivat tehdä toden teolla maailmanvalloitusta talossamme. Vähemmästäkin tulee vainoharhaiseksi, joten tein kunnon käsittelyn hiuksilleni shampoon ja täikamman kanssa (keskellä yötä, btw). Lopputuloksena menetin noin puolet hiuksistani ja sain mielenrauhan.

Lauantai-iltana jäin yksin taloon kolmen lapsen kanssa. Ajattelin, että kai sitä nyt hetken selviää kolmen tenavan kanssa. Väärin ajateltu, Iina. Tämä kolmas tapaus, minulle tuntematon, alkoi kärsiä hengitysvaikeuksista. Hämärästi muistin lapsen äidin kertoneen joskus jollekin lapsen astmasta. Löysimme lääkkeet, mutta miten niitä käytetään?

Yritin soittaa lapsen äidille. Puhelimesta kuului vain ranskankielistä mölinää. Aivan, suuntanumero on ihan jees. Uusi yritys. Ei vastausta. Mikäs sen hauskempaa kuin olla ulkomailla pimeällä vuorella lapsen kanssa, joka ei pysty kunnolla hengittämään. Jääkiekkopeli oli juuri alkamassa ja olin varma, ettei kukaan vastaisi mulle enää. Olin väärässä; sain puhelinyhteyden ja lapsen äiti lähetettiin talolle. Huokaus.

Jotta Ranskasta ei olisi jäänyt paha maku suuhun, vedin pikaruokaa kerran oikein antaumuksella. Ei siitä jäänyt oikeastaan mitään makua suuhun, koska söin niin nopeasti, ettei siinä paljon makuja havainnoitu. Mukavaa palata jälleen tavanomaiseen ruokavalioon, joka rakentuu jäätelön ympärille.

Tämän viikon olen lomalla, kiitos kaikkien kärsimysten. Ei vaan, kyllähän mä olin ylimääräisiä tunteja lasten kanssa Ranskassa, mutta lisäksi perhe on lomalla. Niinpä he viettävät tietenkin mieluusti aikaa yhdessä, joten mullakin on kaikki maailman aika käytettävissä ihan mihin vaan. Täällä on leppoisa lomafiilis ja kissa. Jiihaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Saa kommentoida, aiheeseen kuuluvaa ja kuulumatonta!
Kommentit näytetään hyväksynnän jälkeen.